5 ondernemers verbinden 5 unieke streekmerken in Noordoost Friesland

De regio Noordoost-Fryslân is een unieke regio die veel te bieden heeft aan toeristen.

Nationaal park Lauwersmeer, Nationaal park De Alde Feanen, Nationaal Landschap De Noardlike Fryske Wâlden, Werelderfgoed Waddenzee en de stad Dokkum. Het is een uniek gebied waar je kunt genieten van de Wouden, het Wad, de Weidsheid, het Water en een Wereldse stad. 5x WOW dus!

Met dit project willen de samenwerkingspartners B&K Reizen B.V., Duursma Advies B.V., MeAR Media en iLikeMedia Group B.V. de regio Noordoost Friesland op de kaart zetten. Dit doen zij door het ontwikkelen van unieke en innovatieve producten. Via het Innovatiehuis Toerisme worden studenten betrokken bij dit traject. De projectpartners streven namelijk naar het verbeteren van de aansluiting van het onderwijs met de arbeidsmarkt. Door het stijgen van de toerismecijfers en het samenbrengen van regionale stakeholders zal de aantrekkelijkheid van het woon- en werkklimaat in Noordoost Friesland worden vergroot. Kortom een win-win situatie.

In het Innovatiehuis Toerisme ontstaan vijf verschillende routes, op basis van vijf streekkenmerken: Nationaal park Lauwersmeer, Nationaal park De Alde Feanen, Nationaal Landschap De Noardlike Fryske Wâlden, Werelderfgoed Waddenzee en de stad Dokkum. In deze toeristische routes wordt door digitale innovatie (AR) het verhaal verteld van de locatie waar je aanwezig bent. Met een App van MeAR media kunnen bezoekers van de provincie via hun smartphone historische wandel-, fiets-, auto- en vaarroutes beleven: de regio zit vol verhalen en deze verhalen worden nóg interessanter wanneer je op de locatie aanwezig bent.